Adobe vs Apple – my opinion

You should give a f*** about my opinion, but i just need to say that. Every dev has heard about the new license agreement of apple affecting iPhone development. Joa (laugheed / cried  a lot) and Lee (talking straight) already made a point.

But, consider being an apple executive:

  • We already have a lot of great apps
  • Almost no end-customer will be affected by “our” policy change
  • Every Company desperately wants to build an iPhone App. Mainly caused by spread of iPhones. An iPhone app simply reaches more customers then any other app (right now) would do.
  • We can have the app exclusive (rollout on android is doable but difficult), if we want to.
  • Allowing to write apps in CS5 would invite a lot of low skilled developers (not every flash coder is a good coder) to write Apps in no time. Apples QA would have a lot of work caused by Adobe. And apple would have to pay for that overhead.
  • We earn money with the “big or creative” apps. Like apps from newspapers, shazam and so on. The little flash game will possibly never create that income.
  • Implementing iAd in CS5 might cause a lot of trouble.
  • Crashing apps will put Apple in a bad light, not adobe.

To make that clear

I don’t like apples move either, but guessing / knowing the reasons is a good way starting to solve a problem.

And in the end its all about markert power, collecting customer data and money. Sad but true.

Responses (Add Your Comment)

  1. Gute Idee, verstehen statt meckern – aber:

    “Wir können die App exklusiv haben”? Im Falle von Flash muss es wohl eher heißen “Wir können die Anwendung exklusiv NICHT haben”, oder?

    Apple muss auch nicht jeden Entwickler unterstützen – sondern nur den Adobe Exporter. Und wenn Adobe keine “big AND creative” Firma ist, dann weiß ich auch nicht.

    “Nicht jeder Flash Coder ist ein guter Coder”? Aber es werden deutlich mehr Leute Objective C gelernt haben um für’s iPhone zu entwickeln, als AS3. Sprich: Fast jeder iPhone-Entwickler ist neuer in seinem Fach als sehr viele AS3-Entwickler in ihrem.

    “Abstürzende Anwendungen lassen das iPhone schlecht aussehen, nicht den Entwickler”? Wenn das für OSX (”Anwendung xy ist abgestürzt”) nicht gilt, dann sicher auch nicht für das iPhone. Alles eine Frage der Formulierung der Fehlermeldung. Außerdem: Eine gute Implementierung des Players (oder wie das für Apps auch immer heißt) hilft, das iPhone als solches nicht abstürzen zu lassen… oder geht das etwa nicht, Stichwort nicht vorhandenes Multitasking?? Wer hier wohl die schlechte Software hat ;-)

    PS http://pluggio.com/blog/?p=244 :-D

  2. @objective c
    a developer who managed learning c (obj c) is imho more skilled than the average flash “click run and see what happens” guy. of course most of them ar new to the language, but most of them are advanced coders.

    @flash runtime
    implementing a iPhone software for cathing flash runtime erros would cost a lot of money. and for what? just for a more money earning adobe ;)

    dont get me wrong. i absoluteley dislike the apple move. but its somehow pretty logical.

 

Leave a Reply

Formatting: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre lang="" line="" escaped="">